marți, 20 decembrie 2011

Ateism

Azi a nins ca-n povesti. Orasul e undeva asa, in niste munti, si sunt multi brazi, si padure in jur, si mori de-alea de vant cu 3 manutze, si casute albe cu capriori (cred ca asa le zice barnelor alora) vopsiti maron inchis...e frumos.
Am o camera la camin de ma plictisesc din dormitor pana in sufragerie. Asta ca finca niciodata n-am avut atata casa numai pentru mine. Ditamai bucataria, motiv pentru care probabil la anul in primavara voi avea circa 170 de kilograme. Am trantit azi o varza cu rata de numa'! Bine, pana am crezut ca am inchis aragazul. Acum e varza cu rata afumata. Buna, totusi.
Am in spatele caminului ditamai complexul comercial. Unde am gasit MICI! Da, mici. Congelati, dar mici. Au si spuma de baie. Nu micii, supermarketul. De unde deduc ca in orasul asta casele au cada. Pana si camera mea are ditamai cadoiul, in care daca nu sunt atenta ma pravalesc cu mecla-n submersie.
Tot acolo, in supermarket, adica, am gasit si un salon de coafura al unei romance. In sfarsit ma tund. De cand am venit aici n-am avut curaj sa ma tund, ca ma uit la femei pe strada si ma apuca amocul. Dar cred ca am mai scris asta. Bine ca macar nu ma prinde anul nou cu varfurile despicate. La par, zic. Ca limba...

Apropo de limba ascutita. Ca acu' ma aprind. Mai oameni buni, credinciosi intr-ale celor sfinte si tainelor preamaritului, ce-aveti mai fratilor cu noi, ateii? De ce ne negati mai oameni buni existenta? De unde v-a intrat voua in cap ca nu exista atei? Cand am verificat ultima data aveam chiar si buletin. Si, mai mult decat atat, stiam mult mai bine decat cei din jur in ce (nu) cred.

Cred ca daca-l prind pe tampitul care-a scos-o prima data il fac sa-si inghita capul. Mai cospeciatilor (da, la Homo SAPIENS ma refer), daca pe voi nu va duce sa vedeti lumea si cu alti ochi decat ai vostri, asta inseamna musai ca nu exista si alti ochi?

Pai mai baieti, (si fete), mai oameni buni, chiar credeti ca suntem atat de maximum de retardati, idioti, supremul cretinului, incat sa credem in "sufletul" nostru in existenta unei pedepse maxime, absolute si vesnice pentru necredinta sau afirmarea ei, si totusi sa spunem nonsalanti "nu exista dumnezeu"?.

A, si sa nu o aud pe-aia cu: "trebuie sa crezi in ceva!" Pan-aici! Nu, nu TREBUIE sa cred in ceva. Mai exista si alte variante, si daca v-ati scoate capul din fund, poate ati putea deschide ochii sa vedeti si varianta B: se poate sa nu crezi in nimic. Va jur! Aveti cuvantul meu de onoare! Jur pe rosu! Pe cuvant de pionier...etc.

Vorba lui Homer (Simpson): GEBUS!

10 comentarii:

  1. Acum urmează să ne spui că nici Moș Crăciun nu există.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cam asa ceva :D Sunt total de acord cu ea! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. eu nu stiu care a fost contextul in care ai auzit tu asa ceva (ca ateii nu exista), dar eu am auzit treaba asta cu un sens mai filosofic. adica si daca afirmi ca nu crezi in nimc, de fapt esti de factura materialista... cum ar veni crezi in evolutie, in legea naturii... si atunci tot se cheama cumva ca crezi in ceva. e ca si cu sensul cuvantului nimic. exista nimic? in fine... filosofie de 2 bani. eu spun asa: eu cred in Dumnezeu. in schimb imi place stiinta, sunt un om curios caruia ii place sa invete si sa afle cat mai multe. atat timp cat lucrurile nu se aprind si nu divagheaza in patetic, imi place sa discut atat despre evolutie cat si despre credinta si religie. am prieteni atei pe care ii respect si le respect alegerea. la randul meu nu discut cu persoane limitate care considera prost pe oricine nu e ateu. exagerarile exista in ambele tabere. niciuna dintre ele nu e mai breaza. eu te admir si chiar te consider un model. credinta ta e fix problema ta. nu inteleg de ce mai bagi in seama niste prostii (de genul la care te-ai referit in articol) care chiar tin de limitare si ignoranta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sau mai degraba... necredinta e fix problema ei. asta nu inteleg "credinciosii": ca un ateu nu crede. de acolo vin afirmatii false de genul "crezi in evolutie". una e sa crezi ceva fara sa te bazezi pe niste dovezi, fie ele si circumstantiale, alta e sa ai incredere ca niste semi-oameni care abia preluasera scrierea au rezolvat deja toate problemele existentei si constiintei undeva prin epoca bronzului, si musai prin orientul mijlociu

      Ștergere
  4. Docica, de acord, suntem cam pe-acolo, si eu respect credinta fiecaruia.
    Dar.
    Eu ma enervez exssssssstrem de rar. Una din chestiile care ma scoate din sarite instantaneu insa este cand cineva care habar nu ma cunoaste vine si-mi explica pe larg, ciocanindu-na-n chelie, cum sunt eu de fapt. Am avut acum cateva zile o larga discutie pe fb, de acolo vine ... :P

    RăspundețiȘtergere
  5. lasa-ti va rog astea, sa revenim la povestea cu mos craciun. cum adica nu exista?

    RăspundețiȘtergere
  6. Vlad, si comentator anonim, exista (nu esti Vlad, el n-ar incurca niciodata imperativul cu reflexivul - nu sari de cur in sus, bucura-te ca esti anonim si nu a aflat nimeni pe cine corectez asa brutal). Normal ca exista. Nu exista acraciunatii, dar Mos Craciun exista, normal.

    RăspundețiȘtergere
  7. Imi veni in minte un citat... Paternitatea lui ii apartine lui Tutea, dar eu nu sunt in stare decat de o parafraza: pentru un credincios, constatarea inexistentei lui D-zeu va fi o dezamagire. Pentru un necredincios, constatarea existentei lui va fi un dezastru...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in primul rand un citat (sau o parafraza) e ceea ce se numeste un argument de autoritate. adica consideri ca parerea ta nu e indeajuns de buna sau bine exprimata, dar a zis unul mai bun decat tine ceva semanator cu ce ai vrea tu sa exprimi. daca vii cu un argument de autoritate... se poate totusi sa fie unul mai integru decat autoritatea personalitatii unui ministru legionar?
      in al doilea rand: the point is?

      Ștergere
    2. corectura.. nu chiar ministru, mai trepadus asa

      Ștergere