duminică, 4 august 2013

Un elefant, se legana....

...pe o strada din orasul meeeee-eu!
si pentru ca
nu se gaurea, au mai venit 38 de elefanti.

Zilele astea (pana in octombrie) e in Trier o expoezitie stradala foarte faina.
Si anume: acum cativa ani, un cuplu de olandezi a vizitat Tailanda. Si acolo au vizitat si un spital de elefanti. In acel spital era si o elefantica de un an, Mosha, care calcase pe o mina in Myanmar si ramasese fara un picior. Ei oamenii aia din spital ai facut ei ce au facut, au reparat elefantul, si au reusit cum-necum sa ii faca si o proteza speciala la piciorus.
Cei doi olandezi au fost extrem de impresionati de poveste, asa ca, la intoarcere in Olanda au inceput sa puna cap la cap o campanie.
Mai tineti minte vacutele pictate de acum vreo 10 ani? E, asta au facut si ei, numai ca acum e cu elefanti. Si anume, au facut elefanti necolorati, pe care i-au dat unor artisti sa ii picteze, apoi au licitat dreptul de expunere 3 luni la diverse firme (sponsori) si apoi acesti elefanti se vand. Banii adunati merg la spitalul de elefanti.
Expozitia a fost in Amsterdam, Rotterdam, Londra, Milano, Singapore, si acum e in Luxemburg si Trier.
De fiecare data sunt alti elefanti, insa sunt si unii care raman mereu.
Toti elefantii au la piciorul din fata stanga inimioare pictate, deoarece surorile medicale din spital au pictat pe proteza Moshei inimioare.

Fiecare elefant are povestea lui, exprima ceva in viziunea artistului si ca invit pe la mine sa veniti sa ii vedeti.

Va pun cateva poze:





Acest elefant, de exemplu, se numeste "Timbrella". E decorat cu peste 10.000 de timbre (reale) din toata lumea, si de la distanta pe partea asta se vede portretul lui Karl Marx ( e nascut si a locuit in Trier), iar pe cealalata parte e ""desenat" Taj Mahalul.





Blana e facuta din "soricei" de prins cabluri. Sunt 30.000, facuti la comanda pentru ca nu se livreaza in culoarea asta.

 Deci, va astept in Trier sa va spun povestea fiecaruia si sa pictam impreuna un elefant la magazinul expozitiei.

5 comentarii:

  1. Vai, cât de frumos.... :) Ce iniţiativă nobilă, ce oameni sufletişti...! Uite, o chestie din asta e suficientă ca să-mi restabilească încrederea în omenire.
    De n-aş fi atât de departe, tot într-o fugă aş ţine-o până la Trier, să pictez şi eu un elefănţel...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei, uite ca si noi am vazut expozitia! Si am avut si un ghid de nadejde! Foarte frumos! ;)

      Ștergere
  2. Heh, ce coincidenta, chiar ieri am trecut prin Trier si Luxemburg, sunt si acolo cativa, frumos gest, evident toata lumea se poza cu ei :)!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Acum m-aș urca în avion! Îmi plac foarte mult elefanții, eu colecționez cîte unul mic de prin toate țările unde ajung eu sau mama mea. :)

    RăspundețiȘtergere